Статут





І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1)   Веренчанська загальноосвітня школа  І-ІІІ ступенів імені Ірини Вільде (далі – навчальний заклад), здійснює свою діяльність відповідно до Конституції України, іншими  законодавчими  актами  України, постановами Верховної  Ради  України,  актами  Президента України,  прийнятими відповідно до Конституції  та  законів  України, Кабінету   Міністрів  України,  наказами  МОН, у тому  числі Закону України  «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Постанови Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 р, № 778 "Про затвердження Положення про загальноосвітній навчальний заклад", рішеннями місцевих  органів  виконавчої влади  та  органів  місцевого  самоврядування, власного статуту
1.2. Повне найменування навчального закладу: Веренчанська загальноосвітня школа  І-ІІІ ступенів імені Ірини Вільде Заставнівського району Чернівецької області.
1.3. Скорочене найменування навчального закладу: Веренчанська ЗОШ І-ІІІ ст. ім. І.Вільде.
1.4. Юридична  адреса загальноосвітнього  навчального  закладу : 59420 Чернівецька область Заставнівський район село Веренчанка  вулиця  Шевченка 81,
 тел.  3-99-25
1.5.  Веренчанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Ірини Вільде  є  юридичною  особою, має печатку, штамп, ідентифікаційний номер при переході на фінансову самостійність може мати самостійний  баланс,  рахунок  в установі банку.
1.6. Засновником (власником)  навчального закладу є Веренчанська сільська рада.
1.7. Головною  метою  навчального  закладу  є забезпечення реалізації  права  громадян на здобуття повної загальної  середньої освіти.
1.8. Головними завданнями навчального закладу  є:
-                 забезпечення  реалізації  права  громадян  на  повну  загальну середню освіту;
-                 виховання громадянина України;
-                 виховання  шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій   і   звичаїв,  державної  та  рідної  мови,  національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
-                 формування  і розвиток соціально зрілої, творчої особистості  з усвідомленою    громадянською   позицією,   почуттям   національної самосвідомості,   особистості,   підготовленої   до    професійного самовизначення;
-                 виховання  в учнів (вихованців) поваги до Конституції України, державних  символів  України, прав і свобод людини  і  громадянина, почуття  власної гідності, відповідальності перед законом  за  свої дії, свідомого ставлення до обов'язків людини і громадянина;
-                 розвиток  особистості  учня, його  здібностей  і  обдарувань, наукового світогляду;
-                 реалізація  права  учнів (вихованців)  на  вільне  формування політичних і світоглядних переконань;
-                 виховання  свідомого  ставлення до свого здоров’я  та  здоров’я інших  громадян  як найвищої соціальної цінності, формування  засад здорового  способу  життя,  збереження  і  зміцнення  фізичного  та психічного здоров’я учнів (вихованців);
-                 створення  умов  для  оволодіння системою  наукових  знань  про природу, людину і суспільство;

1.9.  Навчальний заклад самостійно приймає рішення  і  здійснює діяльність в межах своєї  компетенції, передбаченої  законодавством України, та власним статутом.
1.10.   Навчальний заклад  несе  відповідальність  перед  особою, суспільством і державою за:
-                 реалізацію головних завдань, визначених Законами України “Про освіту”,  “Про загальну середню освіту” та Положеннями;
-                 забезпечення рівня навчання і виховання в обсязі державних вимог;
-                 дотримання умов, що визначаються за результатами атестації;
-                 безпечні умови освітньої діяльності;
-                 дотримання державних стандартів освіти;
-                 дотримання   договірних   зобов’язань    з   іншими   суб’єктами освітньої,   виробничої,   наукової  діяльності,   у   тому   числі зобов’язань за міжнародними угодами;
-                 дотримання фінансової дисципліни.
1.11.       У  навчальному       закладі       відповідно до Конституції України і Закону України «Про мови» визначена мова навчання – українська,    запроваджено    поглиблене    вивчення предметів української мови та літератури, історії, профіль навчання суспільно-гуманітарний.
1.12. Навчальний   заклад має право:
-                 проходити в установленому порядку державну атестацію;
-                 визначати  форми, методи і засоби організації  навчально-виховного процесу за погодженням із власником (засновником);
-                 визначати варіативну частину робочого навчального плану;
-                 в   установленому  порядку  розробляти   і   впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;
-                 спільно  з  вищими  навчальними  закладами,  науково-дослідними інститутами     та     центрами     проводити     науково-дослідну,
-                 експериментальну,  пошукову роботу, що не суперечить  законодавству
-                 України;
-                 використовувати   різні   форми  морального   і   матеріального заохочення до учасників навчально-виховного процесу;
-                 отримувати  кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;
-                 залишати  у  своєму  розпорядженні  і   використовувати  власні надходження у порядку визначеному законодавством України;
-                 розвивати  власну  соціальну базу: мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів;
1.13.     У  навчальному закладі   створюються та функціонують:
   Методичні об’єднання початкових класів, класних керівників, суспільно-гуманітарного циклу, природничо-математичного циклу, художньо-естетичного циклу,  вчителів української мови та літератури та соціально-психологічна служба.
1.14.   Медичне  обслуговування учнів (вихованців) та відповідні умови для його організації здійснюються засновником чи уповноваженим ним органом.
1.15.    Взаємовідносини  навчального  закладу  з  юридичними   і фізичними особами визначаються  угодами, що укладені між ними.
   
II.ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ
   
2.1.    Навчальний   заклад    планує  свою   роботу   самостійно відповідно до перспективного, річного плану.
В плані  роботи  відображаються  найголовніші  питання  роботи навчального закладу, визначаються  перспективи  його розвитку.
План роботи затверджується радою навчального закладу.
2.2.  Основним документом, що регулює навчально-виховний процес, є  робочий  навчальний  план,  що  складається  на  основі  типових навчальних планів, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки   України,  із  конкретизацією  варіативної   частини   і визначенням   профілю  навчання.
Робочий навчальний план навчального закладу погоджується  радою  навчального закладу і затверджується відділом освіти, молоді та спорту Заставнівської районної державної адміністрації.
У  вигляді  додатків до робочого навчального плану  додаються розклад  уроків   (щоденний, тижневий) та режим  роботи  (щоденний, річний).
2.3.  Відповідно  до  робочого  навчального  плану  педагогічні працівники   даного   навчального  закладу   самостійно   добирають програми,   підручники,   навчальні  посібники,   що   мають   гриф Міністерства  освіти  і  науки України, а  також  науково-методичну літературу,  дидактичні матеріали, форми, методи, засоби  навчальної роботи,  що  мають  забезпечувати виконання  статутних  завдань  та здобуття освіти на рівні державних стандартів.
2.4.    Навчальний   заклад    здійснює       навчально-виховний    процес      за денною формою навчання.
2.5.  Зарахування   учнів  (вихованців)    до   навчального закладу здійснюється за наказом директора   на підставі  особистої заяви (для неповнолітніх —  заяви  батьків  або осіб,   які  їх  замінюють)  або  направлень  відповідних   органів управління  освітою,  а  також свідоцтва  про  народження  (копії), паспорта,  медичної  довідки встановленого  зразка,  документа  про наявний рівень освіти (крім дітей, які вступають до першого класу).
У  разі потреби учень (вихованець) може перейти протягом  будь-якого  року  навчання  до іншого навчального  закладу.  Переведення учнів  до  іншого  навчального закладу  здійснюється  за  наявності особової  справи учня встановленого Міністерством  освіти  і  науки України зразка.
2.6 У  школах першого-другого ступеню навчання   для  учнів за бажанням їхніх батьків або осіб, які їх замінюють, при  наявності  належної навчально-матеріальної бази,  педагогічних працівників,    обслуговуючого    персоналу    створюються    групи продовженого дня.
Зарахування  до груп продовженого дня і відрахування  дітей  із них  здійснюється наказом директора навчального закладу на підставі заяви батьків (осіб, які їх замінюють).
2.7. Структура навчального року, а також тижневе навантаження учнів   встановлюються  навчальним  закладом   в  межах   часу,  що передбачений  робочим навчальним планом.
    Навчальні  заняття   розпочинаються 1 вересня у  День  знань  і закінчуються, у 1-11 класах 30 травня але не пізніше 1 липня наступного року.
    Навчальний рік поділяється на семестри:
 І семестр – з 01.09 по 30.12.,
ІІ семестр – з 14.01 по 30.05.
2.8.  Відволікання  учнів від навчальних занять  на  інші  види діяльності    забороняється  (крім випадків, передбачених законодавством України).
2.9.  За  погодженням з відділом освіти, молоді та спорту Заставнівської районної державної адміністрації з урахуванням  місцевих умов,  специфіки  та  профілю  навчального  закладу  щорічно  радою навчального  закладу  затверджується графік   канікул,   тривалість яких   протягом навчального року становить не менше  30 календарних днів.
2.10 Тривалість  уроків у навчальному закладі становить у перших класах - 35 хвилин, у других – одинадцятих класах – 45 хвилин.
 Зміна  тривалості  уроків допускається  за  погодженням  з відділом освіти, молоді та спорту  Заставнівської районної державної адміністрації.
2.11.  Щоденна  кількість і послідовність  навчальних  занять визначається  розкладом  уроків, що складається  на  кожен  семестр
відповідно   до   санітарно-гігієнічних  та   педагогічних   вимог, погоджується    радою   навчального   закладу   і    затверджується директором.
    Тижневий   режим  роботи  навчального  закладу   фіксується   у розкладі навчальних занять.
    Крім    різних   форм  обов’язкових   навчальних    занять,   у навчальному    закладі    проводяться    індивідуальні,  факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що  передбачені окремим  розкладом  і спрямовані на задоволення освітніх  інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдаровань.
   
2.12.  Зміст,  обсяг  і  характер домашніх  завдань  з  кожного предмету   визначаються  вчителем  відповідно  до  педагогічних   і санітарно-гігієнічних    вимог   з    урахуванням    індивідуальних особливостей учнів.
   
2.13. У навчальному закладі визначення рівня досягнень учнів  у навчанні   здійснюється  відповідно до  12-бальної система оцінювання навчальних досягнень учнів:
-                 у 1 класі дається словесна характеристика навчальних досягнень учнів;
-                 у 2 класі – відповідно до рішення педагогічної ради;
-                 у 3-11 класах доповнюється оцінка в балах – 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12.
1,2,3 – низький рівень;                                 4,5,6 – середній рівень;
7,8,9 – достатній рівень;                              10,11,12 – високий рівень.
-                 оцінки в балах виставляються поточні, за тему, за семестр, за рік, за державну підсумкову атестацію;
       У   документі  про  освіту  (табелі  успішності,  свідоцтві, атестаті)  відображаються досягнення учнів у навчанні за  семестри, навчальний рік та державну підсумкову атестацію.
   
2.14. Результати семестрового, річного, підсумкового оцінювання доводяться до відома учнів класним керівником (головою атестаційної комісії).
   
2.15.  Порядок  переведення і випуск учнів навчального  закладу визначається відповідними нормативно-правовими документами в галузі освіти.
   
2.16.  При  переведені  учнів з початкової  до  основної  школи передусім  беруться  до  уваги  досягнення  у  навчанні  не   нижче середнього  рівня  з  української  мови,  читання,  математики   .

2.17.  Контроль  за відповідністю освітнього  рівня  учнів,  які закінчили  певний  ступень навчання, вимогам  Державного  стандарту загальної   середньої  освіти  здійснюється  шляхом  їх   державної підсумкової  атестації.  Порядок проведення  державної  підсумкової атестації визначається згідно чинного законодавства в галузі освіти.

2.18.  Учням, які закінчили певний ступень навчального закладу, видається відповідний документ про освіту:
-                 по   закінченні   початкової   школи   –   табель   успішності.
-                 по  закінченні  основної школи – свідоцтво про базову  загальну середню освіту;
-                 по  закінченні  навчального закладу –  атестат  про  повну загальну середню освіту.
      
2.19.     За  успіхи  у  навчанні   для  учнів  (вихованців) встановлюються   такі     форми   морального    і     матеріального заохочення – похвальні листи та грамоти.
  
ІІІ. УЧАСНИКИ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ
  
3.1.      Учасниками     навчально-виховного     процесу      в загальноосвітньому  навчальному  закладі   є:
-                 учні (вихованці);
-                 керівники;
-                 педагогічні працівники;
-                 психологи, бібліотекарі;
-                 інші спеціалісти;
-                 батьки або особи, які їх замінюють.

3.2.      Права і обов’язки учнів (вихованців), педагогічних  та інших працівників  визначаються  чинним  законодавством  та   цим статутом.
  
3.3.       Учні мають право:
-                 доступність і безоплатність повної загальної середньої освіти
у державному та комунальному закладі;
-                 вибір певного закладу,  форми навчання,  профільного напряму,
факультативів, спецкурсів, позакласних занять;
-                 безпечні і нешкідливі умови навчання та праці;
-                 користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною,  корекційно - відновною базою закладу;
-                 участь в    різних   видах   навчальної,   науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;
-                 отримання додаткових,  у  тому  числі   платних,   навчальних послуг;
-                 перегляд результатів  оцінювання  навчальних досягнень з усіх предметів інваріантної та варіативної частини;
-                 участь в роботі органів громадського самоврядування закладу;
-                 участь в роботі добровільних самодіяльних об'єднань,  творчих студій, клубів, гуртків, груп за інтересами тощо;
-                 повагу людської    гідності,   вільне   вираження   поглядів, переконань;
-                 захист від  будь-яких   форм   експлуатації,   психічного   і фізичного  насильства,  від дій педагогічних та інших працівників,
-                 які порушують їх права, принижують честь і гідність.
-                 інші права, що не суперечать законодавству України.
      
3.4.      Учні  зобов'язані:
-                 оволодівати знаннями,  вміннями,  практичними   навичками   в
обсязі  не  меншому,  ніж визначено Державним стандартом загальної
середньої освіти;
-                 підвищувати свій загальний культурний рівень;
-                 брати участь у пошуковій та науковій діяльності, передбаченій
навчальними   програмами   та   навчальним  планом  закладу,  його
статутом;
-                 дотримуватися вимог законодавства,  моральних,  етичних норм,
поважати честь і гідність інших учнів та працівників;
-                 виконувати вимоги  педагогічних  та інших працівників закладу
відповідно до статуту та правил внутрішнього розпорядку закладу;
-                 брати участь у різних видах трудової діяльності;
-                 дбайливо ставитися до державного,  громадського і  особистого
майна, майна інших учасників навчально-виховного процесу;
-                 дотримуватися вимог  статуту,  правил внутрішнього розпорядку
закладу;
-                 дотримуватися правил особистої гігієни.
-                 інші обов’язки, що не суперечать законодавству України.
  
3.5.  Педагогічними  працівниками  навчального  закладу   можуть бути  особи  з  високими моральними якостями, які мають  відповідну педагогічну   освіту,   належний  рівень  професійної   підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість  своєї  роботи, фізичний та психічний  стан  здоров’я   яких дозволяє  виконувати  професійні  обов’язки.

3.6.   Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та   інших   працівників  й  інші  трудові  відносини   регулюються законодавством  України про працю, Законом  України  “Про  загальну середню освіту” та іншими законодавчими актами.

3.7. Педагогічні працівники мають право:
-                 самостійно обирати форми,  методи, способи навчальної роботи, не шкідливі для здоров'я учнів;
-                 брати участь у роботі  методичних  об'єднань,  нарад,  зборів закладу  та  інших  органів  самоврядування  закладу,  в  заходах, пов'язаних з організацією навчально-виховної роботи;
-                 обирати форми та здійснювати підвищення  своєї  кваліфікації;
-                 навчатися   у   вищих   навчальних  закладах  і  закладах  системи підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
-                 проходити атестацію для здобуття відповідної  кваліфікаційної категорії та отримувати її в разі успішного проходження атестації;
-                 проводити в     установленому    порядку    науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу;
-                 вносити керівництву  закладу  і  органам  управління  освітою пропозиції щодо поліпшення навчально-виховної роботи;
-                 на соціальне   і   матеріальне   забезпечення  відповідно  до законодавства;
-                 об'єднуватися у  професійні  спілки  та  бути  членами  інших об'єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;
-                 порушувати питання  захисту  прав,  професійної  та  людської честі і гідності.   
-                 інші права, що не суперечать законодавству України.
   Відволікання педагогічних працівників від виконання  професійних обов’язків  не  допускається,  за винятком  випадків,  передбачених законодавством України.

3.8. Педагогічні працівники зобов’язані:
-                 забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно  до  навчальних  програм з дотриманням вимог Державного
стандарту загальної середньої освіти;
-                 контролювати рівень навчальних досягнень учнів;
-                 нести відповідальність за відповідність оцінювання навчальних досягнень учнів критеріям оцінювання,  затвердженим МОН,  доводити результати навчальних досягнень учнів до  відома  дітей,  батьків, осіб, що їх замінюють, керівника навчального закладу;
-                 сприяти розвитку  інтересів,  нахилів та здібностей дітей,  а також збереженню їх здоров'я;
-                 виховувати повагу   до   державної    символіки,    принципів загальнолюдської моралі;
-                 виконувати статут  закладу,  правила внутрішнього розпорядку, умови трудового договору (контракту);
-                 брати участь у роботі педагогічної ради;
-                 виховувати в учнів шанобливе  ставлення  до  батьків,  жінок, старших  за  віком  осіб; 
-                 повагу до народних традицій та звичаїв, духовних і культурних надбань народу;
-                 готувати учнів до самостійного життя з дотриманням  принципів взаєморозуміння,    злагоди   між   усіма   народами,   етнічними, національними, релігійними групами;
-                 дотримуватися педагогічної етики,  моралі,  поважати особисту гідність учнів та їх батьків;
-                 постійно підвищувати  свій  професійний  рівень,  педагогічну майстерність, рівень загальної і політичної культури;
-                 виконувати накази  і  розпорядження   керівника   навчального закладу, органів управління освітою;
-                 вести відповідну документацію;
-                 інші обов’язки, що не суперечать законодавству України.

3.9.  У  навчальному  закладі обов’язково проводиться  атестація педагогічних  працівників  незалежно від підпорядкування,  типів  і форм  власності. Атестація здійснюється, як правило,  один  раз  на п’ять   років  відповідно  до  Типового  положення  про   атестацію педагогічних   працівників  України,  затвердженого   Міністерством освіти  і  науки України.

3.10.  Педагогічні  працівники,  які   систематично  порушують статут,  правила  внутрішнього розпорядку навчального  закладу,  не виконують   посадових   обов’язків,  умови  колективного   договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають  займаній посаді,    звільняються   з   роботи відповідно    до     чинного законодавства України.

3.11. Батьки та особи, які їх замінюють, мають право:
-                 обирати навчальний  заклад  та  форми  навчання  і  виховання дітей;
-                 створювати батьківські громадські організації та брати участь в їх діяльності, обирати і бути обраними до батьківських комітетів  та органів громадського самоврядування;
-                 звертатися до органів управління освітою, керівника закладу і органів  громадського самоврядування з питань навчання,  виховання дітей;
-                 приймати рішення про участь дитини  в  науковій,  спортивній, трудовій, пошуковій та інноваційній діяльності закладу;
-                 брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчально-виховного  процесу  та  зміцнення  матеріально-технічної бази закладу;
-                 на захист  законних  інтересів  дітей  в органах громадського самоврядування  закладу  та  у  відповідних   державних,   судових
-                 органах;
-                 інші права, що не суперечать законодавству України.
3.12.    Батьки   та   особи,   які   їх   замінюють,    несуть відповідальність  за  здобуття дітьми  повної  загальної  середньої освіти і зобов’язані:
-                 створювати умови   для   здобуття  дитиною  повної  загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;
-                 забезпечувати дотримання дітьми вимог статуту закладу;
-                 поважати честь і гідність дитини та працівників закладу;
-                 постійно дбати про фізичне здоров'я,  психічний  стан  дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;
-                 виховувати працелюбність,    почуття    доброти,   милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни,  сім'ї,  державної та рідної мов;
-                 повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;
-                 виховувати у дітей повагу до законів,  прав,  основних свобод людини;     
-                 інші обов’язки, що не суперечать законодавству України.
У разі невиконання батьками та  особами,  які  їх  замінюють, обов'язків,  передбачених законодавством, заклад може порушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких  осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.

3.13. Представники  громадськості  мають  право:
-                 обирати   і   бути   обраними  до  органів   громадського самоврядування в навчальному закладі;
-                 керувати учнівськими об’єднаннями за інтересами і гуртками,
-                 секціями;
-                 сприяти  покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому
-                 забезпеченню   навчального  закладу;
-                 проводити консультації для педагогічних працівників;
-                 брати   участь   в   організації   навчально-виховного   процесу
-                 інші права, що не суперечать законодавству України.

3.14. Представники  громадськості  зобов’язані:
-                 дотримуватися  статуту навчального закладу;
-                 виконувати  накази та  розпорядження  керівника навчального закладу,  рішення  органів громадського  самоврядування; 
-                 захищати  учнів  від  всіляких  форм фізичного  та  психічного насильства, пропагувати  здоровий  спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну тощо.
  

ІV. УПРАВЛІННЯ НАВЧАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ

   4.1.   Управління   навчальним   закладом    здійснюється   відділом освіти, молоді та спорту  Заставнівської районної державної адміністрації.
   Безпосереднє  керівництво  навчальним  закладом  здійснює   його директор. Директором може бути тільки громадянин України, який  має вищу педагогічну  освіту на рівні спеціаліста або  магістра,  стаж педагогічної роботи не менш як 3 роки.
   Директор  навчального  закладу  та  його  заступники  призначаються  і  звільняються з посади  відділом освіти, молоді та спорту Заставнівської районної державної адміністрації.  Призначення  та  звільнення  заступників директора здійснюється за поданням директора з дотриманням  чинного законодавства.

4.2.   Вищим   органом   громадського   самоврядування навчального    закладу   освіти   є загальні збори (конференція) колективу,що скликаються не менше одного разу на рік.
   Делегати  загальних  зборів (конференції) з правом  вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:
-                 працівників   навчального   закладу    —    зборами    трудового колективу;
-                 учнів  навчального закладу другого-третього ступеня  —  класними зборами;
-                 батьків,  представників  громадськості — класними  батьківськими зборами
   Право   скликати   збори   (конференцію)   мають   голова   ради навчального  закладу, учасники зборів (делегати конференції),  якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор навчального закладу, засновник.
   Загальні збори (конференція):
-                 обирають  раду  навчального  закладу,  її  голову,  встановлюють
термін їх повноважень;
-                 заслуховують звіт директора і голови ради навчального закладу;
-                 розглядають питання навчально-виховної, методичної і фінансово-
господарської діяльності  навчального закладу;
-                 затверджують  основні напрями вдосконалення  навчально-виховного
-                 процесу,   розглядають   інші   найважливіші   напрями   діяльності
навчального закладу;
-                 приймають  рішення  про стимулювання праці керівників  та  інших
педагогічних працівників;
-                 інші функції, що не суперечать  чинному законодавству.

4.3.У  період між загальними зборами (конференцією)  діє  рада навчального закладу.

4.3.1. Метою  діяльності  ради  є:
-                 сприяння   демократизації  і  гуманізації  навчально-виховного процесу;
-                 об’єднання  зусиль  педагогічного і  учнівського  колективів, батьків,   громадськості  щодо  розвитку  навчального  закладу   та удосконалення навчально-виховного процесу;
-                 формування   позитивного  іміджу  та  демократичного   стилю управління навчальним закладом;
-                 розширення колегіальних форм управління навчальним закладом;
-                 підвищення ролі  громадськості у вирішенні питань, пов’язаних  з організацією навчально-виховного процесу.

4.3.2. Основними завданнями ради є:
-                 підвищення   ефективності  навчально-виховного  процесу   у
взаємодії   з   сім’єю,  громадськістю,  державними  та  приватними
інституціями;
-                 визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямів розвитку
навчального   закладу   та   сприяння   організаційно-педагогічному
забезпеченню навчально-виховного процесу;
-                 формування навичок здорового способу життя;
-                 створення   належного  педагогічного  клімату   в   навчальному
-                 закладі;
-                 сприяння   духовному, фізичному розвитку учнів (вихованців)  та
набуття ними соціального досвіду;
-                 підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та
виховання   учнів,  творчих  пошуків  і  дослідно-експериментальної
роботи педагогів;
-                 сприяння    організації   дозвілля   та   оздоровлення    учнів
(вихованців);
-                 підтримка громадських ініціатив щодо створення належних умов  і
вдосконалення процесу навчання та виховання учнів;
-                 ініціювання  дій,  що  сприяли б  неухильному  виконанню
положень   чинного  законодавства  щодо  обов’язковості   загальної
середньої освіти;
-                 стимулювання  морального  та матеріального  заохочення  учнів
(вихованців), сприяння пошуку, підтримки   обдарованих дітей;
-                 зміцнення   партнерських   зв’язків   між   родинами   учнів
(вихованців)  та  загальноосвітнім  навчальним  закладом  з   метою
забезпечення єдності навчально-виховного процесу;
-                 інші завдання, що не суперечать законодавству України.
          
4.3.3.  До  ради  обираються  пропорційно  представники   від педагогічного   колективу,  учнів  (вихованців), батьків і громадськості. Представництво в раді й загальна її   чисельність  визначаються  загальними  зборами  (конференцією) навчального закладу.
             Рішення про дострокове припинення  роботи члена ради з будь-яких   причин   приймається   виключно   загальними    зборами (конференцією).
        На чергових виборах склад ради оновлюється не менше ніж  на третину.
4.3.4. Рада  навчального закладу діє на засадах:
-                 пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи,
суспільства, держави;
-                 дотримання вимог законодавства України;
-                 колегіальності ухвалення рішень;
-                 добровільності і рівноправності членства;
-                 гласності.
Рада   працює  за  планом,  що  затверджується  загальними  зборами (конференцією). Кількість засідань визначається їх доцільністю, але має бути не
меншою чотирьох разів на навчальний рік.
    Засідання  ради  може скликатися її головою  або  з  ініціативи  директора  навчального  закладу, власника  (засновника),  а  також  членами ради.
    Рішення   ради  приймається  простою  більшістю  голосів   за наявності на засіданні не менше двох третин її членів.
     У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови ради.
     Рішення ради, що не суперечать  законодавству України та  Статуту навчального  закладу,   доводяться в 7-и денний  термін  до  відома педагогічного колективу, учнів (вихованців), батьків, або осіб, які їх замінюють, та громадськості.
     У  разі  незгоди адміністрації навчального закладу з  рішенням ради  створюється  узгоджувальна  комісія,  що  розглядає   спірне питання.
 До  складу  комісії  входять  представники   органів  громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету  навчального
закладу.

4.3.5.  Очолює  раду  навчального  закладу  голова,  який обирається із складу ради.
     Голова ради може бути членом педагогічної ради.
     Головою ради  не можуть  бути  директор та його заступники.
     Для  вирішення поточних питань рада може створювати  постійні
 або  тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісій  і
 зміст їх роботи визначаються радою.
     Члени  ради  мають право виносити на розгляд усі  питання,  що стосуються    діяльності   навчального   закладу,   пов’язаної    з організацією  навчально-виховного процесу,  проведенням  оздоровчих та культурно-масових заходів.
   
4.3.6. Рада навчального закладу:
-                 організовує   виконання   рішень   загальних   зборів (конференції);
-                 вносить   пропозиції  щодо  зміни   типу,  статусу, профільності  навчання, вивчення іноземних мов та мов  національних меншин;
-                 спільно з адміністрацією розглядає і затверджує  план роботи навчального закладу та здійснює контроль за його виконанням;
-                 разом   з   адміністрацією  здійснює   контроль   за виконанням Статуту навчального закладу;
-                 затверджує  режим роботи навчального закладу;
-                 сприяє  формуванню мережі класів навчального закладу, обґрунтовуючи  її  доцільність  в  органах  виконавчої   влади   та місцевого самоврядування;
-                 приймає  рішення  спільно з  педагогічною  радою  про представлення   до  нагородження  випускників  навчального  закладу золотою  медаллю  “За  високі досягнення у  навчанні”  або  срібною медаллю  за  “За  досягнення  у  навчанні”  та  нагородження  учнів похвальними   листами  “За  високі  досягнення   у   навчанні”   та похвальними  грамотами “За особливі досягнення у  вивченні  окремих предметів”;
-                 разом  із  педагогічною радою  визначає  доцільність вибору  навчальних предметів варіативної частини робочих навчальних планів, враховуючи  можливості, потреби учнів (вихованців), а також тенденції розвитку регіону, суспільства і держави;
-                 погоджує  робочий навчальний план на кожний навчальний рік;
-                 заслуховує  звіт голови ради, інформацію директора  та його   заступників  з  питань  навчально-виховної   та   фінансово-господарської діяльності;
-                 бере  участь  у  засіданнях атестаційної  комісії  з метою   обговорення питань про присвоєння кваліфікаційних категорій вчителям;
-                 виносить  на  розгляд педагогічної  ради  пропозиції щодо  поліпшення  організації позакласної та позашкільної роботи  з учнями (вихованцями);
-                 виступає ініціатором проведення добродійних акцій;
-                 вносить  на  розгляд педагогічної ради та відповідного  органу управління  освітою  пропозиції  щодо  морального  і  матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;
-                 ініціює розгляд кадрових питань та бере участь  у  їх вирішенні;
-                 сприяє  створенню  та діяльності центрів дозвілля,  а також  залучає  громадськість, батьків (осіб, які їх замінюють)  до участі  в  керівництві  гуртками,  іншими  видами  позакласної   та позашкільної роботи,  до проведення оздоровчих та культурно-масових заходів з учнями (вихованцями);
-                 розподіляє   і  контролює  кошти  фонду   загального обов’язкового  навчання, приймає рішення про  надання  матеріальної допомоги учням (вихованцям);
-                 розглядає питання родинного виховання;
-                 бере   участь   за згодою батьків або  осіб,  які  їх замінюють,   в    обстеженні  житлово-побутових  умов  учнів,   які перебувають в несприятливих соціально-економічних умовах;
-                 сприяє педагогічній освіті батьків;
-                 сприяє  поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодичних видань;
-                 розглядає   питання   здобуття   обов’язкової   загальної середньої освіти учнями (вихованцями);
-                 організовує   громадський  контроль  за  харчуванням   і медичним обслуговуванням учнів (вихованців);
-                 розглядає звернення учасників навчально-виховного процесу з питань роботи навчального закладу;
-                 вносить  пропозиції  щодо  морального  і  матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;
-                 може   створювати  постійні  або  тимчасові  комісії  з  окремих напрямів  роботи. 
Склад комісій та  зміст їх  роботи  визначаються радою.

4.4. При  навчальному  закладі  за  рішенням  загальних  зборів (конференції)  може  створюватися  і  діяти  піклувальна  рада   .
  
4.5.  Метою  діяльності  піклувальної  ради  є  створення  умов доступності   загальної  середньої  освіти   для   всіх   громадян, задоволення  освітніх потреб особи, залучення широкої громадськості до вирішення проблем навчання і виховання.


  4.5.1. Основними завданнями піклувальної ради є:
-                 сприяння  виконанню   законодавства України щодо  обов’язковості
повної загальної середньої освіти;
-                 співпраця    з   органами   виконавчої   влади,   організаціями, підприємствами,   установами,   навчальними   закладами,   окремими
громадянами,  спрямована на поліпшення умов  навчання  і  виховання
-                 учнів (вихованців) у  навчальному закладі;
-                 зміцнення    навчально-виробничої,    матеріально-технічної,
спортивної,  корекційно-відновної  та  лікувально-оздоровчої   бази
навчального закладу;
-                 організація   змістовного   дозвілля   та   оздоровлення   учнів
(вихованців), педагогічних працівників;
-                 вироблення  рекомендацій щодо раціонального  використання  фонду
загальнообов’язкового навчання;
-                 запобігання дитячій бездоглядності;
-                 сприяння працевлаштуванню випускників  навчального закладу;
-                 стимулювання  творчої  праці педагогічних працівників  та  учнів
(вихованців);
-                 всебічне  зміцнення зв’язків між родинами учнів (вихованців)  та
навчальним закладом;
-                 інші завдання, що не суперечать законодавству України.
  
4.5.2.  Піклувальна  рада  формується у  складі  11 осіб  з представників  місцевих органів виконавчої влади та самоврядування, підприємств,  установ,  організацій, навчальних  закладів,  окремих громадян, у тому числі іноземних.
       Члени  піклувальної  ради  обираються  на  загальних  зборах (конференції)   навчального  закладу  шляхом  голосування   простою більшістю голосів.
     Члени піклувальної ради працюють на громадських засадах.
     Не допускається втручання членів піклувальної ради в навчально-виховний  процес  (відвідування уроків тощо)  без  згоди  керівника загальноосвітнього навчального закладу.
     У випадках, коли хтось із членів піклувальної ради вибуває, на загальних зборах (конференції) на його місце обирається інша особа.
    
4.5.3. Піклувальна рада діє на засадах:
-                 пріоритету  прав  людини,   гармонійного  поєднання  інтересів
особи, суспільства, держави;
-                 дотримання вимог законодавства України;
-                 самоврядування;
-                 колегіальності ухвалення рішень;
-                 добровільності і рівноправності членства;
-                 гласності.
       Робота  піклувальної  ради  планується  довільно.  Кількість засідань визначається їх доцільністю, але, як правило, не менш  ніж чотири рази на рік. Позачергові засідання можуть проводитись  також на вимогу третини і більше її членів.
      Засідання  піклувальної  ради є правомочним,  якщо  на  ньому присутні не менше двох третин її членів.
       Рішення  піклувальної  ради  приймається  простою  більшістю голосів.
      Піклувальна  рада  інформує про свою діяльність  у  доступній формі  на  зборах,  у засобах масової інформації, через  спеціальні стенди тощо.
      Рішення  піклувальної ради в 7-денний  термін  доводяться  до відома  колективу загальноосвітнього навчального закладу,  батьків, громадськості.  Їх  виконання організовується членами  піклувальної ради.
    
4.5.4.  Очолює піклувальну раду голова, який обирається шляхом голосування на її  засіданні з числа членів піклувальної ради.
       З  числа членів піклувальної ради також обираються заступник та секретар.
     Голова піклувальної ради:
-                 скликає і координує роботу піклувальної ради;
-                 готує  і  проводить засідання, затверджує рішення піклувальної
ради;
-                 визначає функції заступника, секретаря та інших членів;
-                 представляє  піклувальну  раду в установах,  підприємствах  та
організаціях з питань, віднесених до її повноважень.
Голова   піклувальної  ради  має  право   делегувати   свої повноваження членам піклувальної ради.

4.5.5. Піклувальна рада має право:
-                 вносити   на  розгляд  органів  виконавчої  влади,   керівника загальноосвітнього    навального    закладу,    загальних    зборів
-                 (конференції)   пропозиції  щодо  зміцнення  матеріально-технічної, навчально-виробничої, наукової, культурно-спортивної, корекційно-
-                 відновної та лікувально-оздоровчої бази  навчального закладу;
-                 залучати додаткові джерела фінансування навчального закладу;
-                 вживати заходи до зміцнення матеріально-технічної і навчально-методичної бази  навчального закладу;
-                 стимулювати  творчу  працю педагогічних  працівників,  учнів (вихованців);
-                 брати  участь  у  розгляді  звернень  громадян  з  питань,  що стосуються  роботи   навчального  закладу,  з  метою  сприяння   їх вирішенню у встановленому порядку;
-                 створювати комісії, ініціативні групи, до складу яких  входять представники  громадськості, педагогічного  колективу,  батьки  або особи, які їх замінюють, представники учнівського самоврядування;
-                 інші функції, що не суперечать законодавству України.

     4.6. Директор  навчального закладу:
-                 здійснює керівництво   педагогічним   колективом,  забезпечує
раціональний добір і розстановку кадрів,  створює необхідні  умови
для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;
-                 організовує навчально-виховний процес;
-                 забезпечує контроль   за   виконанням   навчальних  планів  і
програм, якістю знань, умінь та навичок учнів;
-                 відповідає за дотримання вимог Державного стандарту загальної
середньої  освіти,  за  якість і ефективність роботи педагогічного
колективу;
-                 створює необхідні умови для участі  учнів  у  позакласній  та
позашкільній роботі, проведення виховної роботи;
-                 забезпечує дотримання    вимог    щодо   охорони   дитинства,
санітарно-гігієнічних та   протипожежних   норм,   вимог   техніки
безпеки;
-                 розпоряджається в  установленому  порядку  майном  закладу та
його коштами;
-                 підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи  навчання  та
виховання,  заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної
роботи педагогів;
-                 сприяє залученню  діячів  науки,  культури,  членів   творчих
спілок,   працівників   підприємств,   установ,   організацій   до
навчально-виховного процесу,  керівництва учнівськими об'єднаннями
за інтересами;
-                 забезпечує реалізацію  права  учнів  на  захист від будь-яких
форм фізичного або психічного насильства;
-                 вживає заходів  до  запобігання  вживанню  учнями   алкоголю,
наркотиків;
-                 контролює організацію  харчування  і медичного обслуговування
учнів;
-                 видає у межах своєї компетенції  накази  та  розпорядження  і
контролює їх виконання;
-                 щороку звітує   про   свою   роботу   на   загальних   зборах (конференціях) колективу.

4.7.    Обсяг   педагогічного   навантаження   вчителів визначається  на  підставі  законодавства  директором   навчального закладу і затверджується відділом освіти, молоді та спорту Заставнівської районної державної адміністрації.
   Обсяг  педагогічного  навантаження   може  бути  менше  тарифної ставки  (посадового окладу) лише за письмовою згодою  педагогічного працівника.
   Перерозподіл  педагогічного  навантаження  протягом  навчального року  допускається  лише  у разі зміни кількості  годин  з  окремих предметів,  що  передбачається робочим навчальним  планом,  або  за письмовою    згодою   педагогічного   працівника   з    дотриманням законодавства про працю.
   
4.8. У навчальному закладі створюється постійно діючий дорадчий колегіальний орган — педагогічна рада.
   Головою педагогічної ради є директор навчального закладу.
  
4.9. Педагогічна  рада  розглядає питання:
-                 удосконалення  і методичного забезпечення навчально-виховного  –
процесу, планування та режиму роботи навчального закладу;
-                 переведення  учнів  до  наступних класів і  їх  випуску,  видачі
документів   про   відповідний  рівень  освіти,   нагородження   за
досягнення  у навчанні;
-                 підвищення   кваліфікації  педагогічних  працівників,   розвитку
їхньої творчої ініціативи, впровадження у навчально-виховний процес
досягнень науки і передового педагогічного досвіду;
-                 морального  та  матеріального заохочення  учнів (вихованців)  та
працівників навчального закладу.

4.10.  Робота  педагогічної ради планується  в  довільній  формі відповідно  до  потреб  навчального  закладу.  Кількість   засідань педагогічної  ради визначається їх доцільністю, але  не  може  бути
менше чотирьох разів на рік.
     Члени  педагогічної ради мають право виносити  на  її  розгляд  актуальні питання навчально-виховного процесу.

4.11.  У  навчальному закладі  можуть створюватись учнівські  та вчительські громадські організації, що діють відповідно до  чинного законодавства України.
          
V.   МАТЕРІАЛЬНО - ТЕХНІЧНА БАЗА

5.1.  Матеріально-технічна база навчального закладу включає будівлі,   споруди,  землю,  комунікації,  обладнання,  транспортні засоби,  службове житло, інші матеріальні цінності,  вартість  яких відображено у  балансі навчального закладу.

5.2.   Майно  навчального   закладу  належить  йому  на   правах оперативного управління   відповідно  до  чинного  законодавства,  рішення   про заснування і статуту  навчального закладу та укладених ним угод.

5.3.      Навчальний заклад  відповідно до чинного законодавства користується   землею,   іншими   природними   ресурсами   і   несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.

5.4.  Вилучення  основних  фондів, оборотних  коштів  та  іншого майна навчального закладу проводиться лише у випадках, передбачених чинним   законодавством.   Збитки,  завдані   навчальному   закладу внаслідок порушення  його  майнових  прав  іншими  юридичними   та фізичними   особами,   відшкодовуються   відповідно   до    чинного законодавства.

5.5.   Для   забезпечення   навчально-виховного   процесу   база навчального закладу складається із навчальних кабінетів, майстерень (слюсарної,   токарної,  обслуговуючої   праці   тощо),   а   також спортивного, комп’ютерного кабінетів, їдальні та буфету, теплиці, приміщення для інженерно-технічного  та навчально-допоміжного     персоналу,     кімнати     психологічного розвантаження тощо.

5.6. Відповідно до рішення Веренчанської сільської ради                           
від"___"_______  ____р.  №___  навчальний  заклад  має  земельну ділянку,  де  розміщуються   спортивні та географічний  майданчики, навчально-дослідна  ділянка, зона відпочинку, господарські  будівлі тощо.
  
  
VІ. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

6.1.   Фінансово-господарська  діяльність  навчального  закладу здійснюється його  засновником (власником)  або   уповноваженим   ним   органом відповідно   до законодавства  на основі його кошторису.

6.2. Джерелами формування кошторису навчального закладу є:
-                 кошти засновника(ів);
-                 кошти   державного (місцевого,)  бюджету загальноосвітніх навчальних закладів) у розмірі,  передбаченому нормативами   фінансування   загальної   середньої    освіти    для забезпечення  вивчення  предметів  в  обсязі Державних  стандартів освіти;
-                 кошти фізичних, юридичних осіб;
-                 кошти, отримані за надання платних послуг;
-                 доходи    від    реалізації   продукції    навчально-виробничих майстерень, навчально-дослідних ділянок, підсобних господарств, від здачі в оренду приміщень, споруд, обладнання;
-                 кредити   банків  (для  загальноосвітніх  навчальних   закладів заснованих на приватній формі власності);
-                 благодійні внески юридичних і фізичних осіб.

6.3.   У  навчальному  закладі  створюється фонд загального обов’язкового навчання,  який формується  з  урахуванням матеріально-побутових  потреб  учнів  за рахунок  коштів  засновників та бюджету в розмірі  не  менше  трьох відсотків   витрат  на його поточне утримання, а також  за  рахунок коштів, залучених з інших джерел.
   Кошти фонду загального обов'язкового навчання   зберігаються  на рахунку  в установі банку  і витрачаються відповідно  до кошторису, що затверджується директором  навчального закладу.
   Облік  і  використання  коштів  фонду  загального  обов’язкового навчання  здійснюються цим  навчальним закладом  згідно  з  наказом директора,  що  видається  на підставі  рішення  ради   навчального закладу,    відповідно    до    порядку,    передбаченого    чинним законодавством.
   Контроль  за  правильним використанням коштів  фонду  загального
обов’язкового навчання  здійснюють   органи  виконавчої  влади  або органи місцевого самоврядування, органи управління освітою.

6.4.     Навчальний  заклад має право на придбання  та  оренду необхідного  обладнання та інші матеріальні ресурси,  користуватися послугами   будь-якого  підприємства,  установи,  організації   або фізичної  особи, фінансувати за рахунок власних надходжень  заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов колективу.

6.5.    Порядок  діловодства  і  бухгалтерського  обліку   в навчальному  закладі  визначається  законодавством  та  нормативно-правовими  актами  міністерств  України  та  інших центральних органів виконавчої влади, яким підпорядковані навчальні заклади.  За рішенням засновника закладу бухгалтерський облік  може здійснювати самостійно або через централізовану бухгалтерію.

6.6. Звітність про діяльність загальноосвітнього навчального закладу встановлюється відповідно до законодавства.
                                
VII. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО
                     
7.1.  Навчальний  заклад   за  наявності  належної  матеріально-технічної  та  соціально-культурної бази,  власних  надходжень  має право  проводити  міжнародний учнівський та  педагогічний  обмін  у рамках  освітніх програм, проектів, встановлювати    відповідно  до законодавства   прямі  зв’язки  з  міжнародними  організаціями   та освітніми асоціаціями.

7.2.   Навчальний  заклад    має  право  відповідно  до  чинного законодавства  укладати  угоди  про співробітництво  з  навчальними закладами,  науковими  установами,  підприємствами,  організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн.

VІІІ. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
  
8.1.  Державний контроль за діяльністю закладу здійснюється  з метою забезпечення  реалізації  єдиної  державної   політики   у   сфері загальної середньої освіти.

8.2. Державний  контроль  за діяльністю закладу здійснюють Міністерство освіти і науки України,  інші центральні органи  виконавчої влади,   до  сфери  управління  яких  належать  заклади,  Державна інспекція навчальних закладів, місцеві  органи виконавчої влади та органи  місцевого  самоврядування  і  підпорядковані   їм   органи управління освітою.

8.3. Основною   формою   державного  контролю  за  діяльністю закладу є  державна  атестація закладу,  яка  проводиться не рідше ніж один раз на десять років у порядку, встановленому міністерством освіти і науки України.

8.4. Позачергова атестація проводиться,  як виняток,  лише за рішенням міністерством освіти і науки України  за  поданням  органу  громадського  самоврядування закладу або відповідного органу управління освітою.

8.7. У   період   між   атестацією   проводяться    перевірки (інспектування) закладу з питань,  пов'язаних з навчально-виховною діяльністю.  Зміст,   види   і   періодичність   таких   перевірок визначаються  залежно від стану навчально-виховної роботи,  але не частіше як два рази на рік.  Перевірки з питань,  не пов'язаних  з навчально-виховною  роботою закладу,  проводяться його засновником (власником) відповідно до законодавства.

IX.  Реорганізація або ліквідація навчального закладу
      
9.1. Рішення про реорганізацію або ліквідацію  навчального закладу приймає засновник.
Реорганізація   навчального закладу відбувається шляхом  злиття, приєднання, поділу, виділення.
Ліквідація   проводиться  ліквідаційною  комісією,   призначеною засновником,  а  у  випадках ліквідації за рішенням  господарського суду - ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.
З  часу  призначення  ліквідаційної комісії  до  неї  переходять повноваження щодо управління навчальним закладом.
9.2. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно  навчального закладу,  виявляє  його дебіторів і кредиторів і  розраховується  з ними,    складає   ліквідаційний   баланс   і   представляє    його засновнику.
9.3. У випадку реорганізації права та зобов’язання навчального закладу   переходять  до  правонаступників  відповідно  до  чинного законодавства або визначених навчальних закладів.



















Комментариев нет:

Отправить комментарий